Archiwum

Ty też daj komuś zmianę – wyraź zgodę na życie

Kluby piłkarskie grające w LOTTO Ekstraklasie włączyły się oficjalnie w kampanię Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”, która promuje w Polsce ideę transplantologii. Na wszystkich meczach 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy kibice zobaczą powstały w ramach tej współpracy spot oraz będą mogli otrzymać oświadczenie woli w barwach swojego klubu.

Kibice, zawodnicy… wszyscy gramy w jednej drużynie. Jesteśmy jak jeden organizm. Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – ta właśnie myśl przewodnia towarzyszyła twórcom spotu promującego akcję. W nagraniu zobaczyć można przedstawicieli najmłodszego pokolenia kibiców – występujące w spocie dzieci żyją i mogą chodzić na mecze ulubionej drużyny właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci narządów do przeszczepu.

Obecnie w Polsce na Krajowej Liście Oczekujących na Przeszczepienie znajduje się 1681 osób w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

Jako Ekstraklasa staramy się angażować w różnorodne projekty społeczne – włączenie się w kampanię <<Zgoda na życie>> wszystkich 16 klubów pokazuje, jak uniwersalnym
i istotnym tematem jest dawstwo narządów” – mówi Maksymilian Michalczak, Manager ds. komunikacji Ekstraklasy.

Jakub Drzewiecki, rzecznik klubu Górnik Łęczna, wyjaśnia szczegóły akcji: „W ramach wspierania idei transplantologii będziemy zachęcać naszych fanów w internecie oraz podczas najbliższego meczu z Koroną do wypełnienia oświadczenia woli (http://deklaracja.zgodanazycie.pl/) oraz obejrzenia spotu akcji”.

Udział klubów w kampanii będzie kontynuowany również po zakończeniu 9. kolejki LOTTO Ekstraklasy – kibice będą mogli otrzymać oświadczenia woli m.in. w kasach biletowych na stadionie klubu.

Kampania „Zgoda na życie”

Kampania „Zgoda na życie” potrwa do końca 2016 r. Jej celem jest upowszechnienie
w społeczeństwie wiedzy na temat medycyny transplantacyjnej, zachęcenie Polaków do publicznego deklarowania swojej woli w kwestii dawstwa narządów oraz zostawania potencjalnymi dawcami szpiku kostnego. Kampania finansowana jest w ramach Narodowego Programu Rozwoju Medycyny Transplantacyjnej na lata 2011 – 2020. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.zgodanazycie.pl.