Ponad miesiąc trwała akcja Górnika Łęczna, w której kibice kupowali pluszowe misie. Niedźwiadki kibicowały Zielono-Czarnym zarówno podczas meczów domowych, jak i wyjazdowych. Po piłkarskich wojażach misie trafiły do podopiecznych Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie, Domu Dziecka w Woli Gałęzowskiej oraz Domu Dziecka w Kijanach.
Inspiracją do akcji był niderlandzki klub SC Heerenveen. To tam po raz pierwszy kibiców zastąpiły pluszowe niedźwiedzie. Górnik Łęczna postanowił przenieść akcję na polskie boiska. Zielono-Czarnych z „Dumą Fryzji” łączy przede wszystkim chęć pomagania. Jednak oba kluby mają więcej punktów wspólnych. Dziś w Górniku gra Paweł Wojciechowski, który w przeszłości reprezentował SC Heerenveen. Właśnie dlatego jeden z pluszaków nosi imię Wojciech. Co więcej, partnerem technicznym obu zespołów jest firma JAKO.
Akacja zyskała duży rozgłos marketingowy. Pisały i mówiły o niej różnorakie media. Zarówno lokalne – Radio Lublin, Dziennik Wschodni oraz Kurier Lubelski – jak i ogólnopolskie. Weszło Junior, Goal.com, 1 liga.org czy Piłkarski Biznes oraz „Łączy nas Piłka” – portal Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Z racji zaczerpniętej inspiracji o #ChceMisiePomagać pisały też media w Niderlandach. Kilka słów o projekcie napisał Leeuwarder Courant. Co ciekawe, to najstarsza gazeta codzienna w Holandii. Powstała już w 1752 roku, a miejscem jego wydawania jest Fryzja, czyli kraina geograficzna, w której znajduje się Heerenveen.
#ChceMisiePomagać powiedzieli też znani dziennikarze i influencerzy. Jolanta Zasępa zabrała Misia Bogdana do redakcji TTV. Kuba Białek pokazał pluszakowi studio „Weszłopolskich”. Do akcji włączyli się także Żelisław Żyżyński z Canal+, jego koleżanka Maja Strzelczyk oraz Samuel Szczygielskim, który chwilę temu dołączył do redakcji Meczyków.pl.

Pluszaki też nie leniuchowały. #MiśWojciech i #MiśBogdan aktywnie wspierali Zielono-Czarnych. #PluszowaGrupaWyjazdowa była razem z zespołem na meczach Fortuna Pucharu Polski ze Ślęzą Wrocław oraz ligowych spotkaniach z Bruk-Betem Termalicą Nieciecza, Łódzkim Klubem Sportowym czy Stomilem Olsztyn. Misie wspierały też kobiecy zespół GKS-u Górnik Łęczna podczas meczu UEFA Ligi Mistrzyń z ŻNK Split i Apollonem Limassol Ladies F.C.
W trakcie akcji obchodziliśmy Światowy Dzień Pluszaka. W związku z tym w akcję włączył się inne kluby z całej Polski: Legia, Widzew, ŁKS, Wisła Kraków, Wisła Płock, Chrobry, Miedź, Piast, Termalica, Korona i Błękit Cyców. Do Gangu Pluszaków dołączył też SC Heerenveen (pomysłodawca akcji), Górnik Zabrze, Lech Poznań i GKS Katowice. Misie przekazane przez inne zespoły także trafiły do dzieci.
Wszystkim, którzy powiedzieli #ChceMisiePomagać w imieniu swoim, i przede wszystkim dzieci składamy serdeczne podziękowania!
Łączy nas Piłka!
#WeAreJAKOTeam
