Klubowe

Górnik wśród najbardziej medialnych klubów Fortuna 1 Ligi

Górnik Łęczna znalazł się wsród pięciu najbardziej medialnych klubów Fortuna 1 Ligi w grudniu 2020 roku. Zestawienie „Piłka w grze” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W Fortuna 1. Lidze kolejny miesiąc z rzędu nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia, beniaminek Widzew Łódź, a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Co więcej, w pierwszej szóstce po raz kolejny znalazły się: Górnik Łęczna oraz Resovia. Można więc z całą pewnością ocenić, że na chwilę obecną jest to sześć najbardziej medialnych klubów na zapleczu Ekstraklasy. Ich popularność nie jest bowiem zależna od miesiąca i osiąganych wyników. Najlepsza okazała się kielecka drużyna i to pomimo dwóch ligowych porażek w grudniu. Co ciekawe, sportowo najlepszy zespół jesieni – Bruk-Bet Termalica Nieciecza – zajął dopiero 10. miejsce w medialnym zestawieniu. 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów